17 December del 3

Har kollat på insider. Fan va jag gillar det programmet. I kväll va det säsong avslutning, så dom tog upp lite allt möjligt. Lite nytt och lite gammalt. Nånting som dom prata om förut är dom där idioterna som våldför sig på djur. Skadar dom i underlivet och lämnar kvar dom för att pinas till döds :( Vissar gör det för enbart skadans skull, andra gör det för sexuella grunder.. Sjuka i huvudet är va dom är. Fy fan !!! Sen pratade dom om hemlösa. Vi har 18000 hemlösa personer i Sverige. Så jävla hemskt. fick följa ett par som bodde i husvagnar på en parkeringsplats. Snart är det jul och medans vi sitter och svullar julmat, knäcker nötter, dricker kall julmust, käkar godis och öppnar julklappar så finns det människor som fryser, är hungriga, långt borta från sin familj och som inte har nåt hem.. Man vill inte tänka på det, men det finns där hela tiden. Jag tänker ofta på alla dessa galor där vi ska samla in pengar till höger och vänster till alla möjliga länder. Visst det är jätte bra att det finns, men borde vi inte hjälpa alla dessa människor i vårt eget land först??? Vi har sååååå många människor som behöver hjälp med både det ena och det andra som bor här... HÄR mitt i bland oss... Hoppas ingen tror att jag är rasist nu, för det är jag INTE.. Har en son som är halv iranier så rasist är det sista jag är :) Men jag tycker faktiskt att vi borde hjälpa "våra" också... Och vem vet om ALLA pengar går till det vi samlar in åt?? Massa pengar som "kommer bort" på vägen tyvärr :( När jag ser reklam filmer om tex barn från Afrika.. Barn som inte går i skolan och som vi borde samla in pengar åt. Då kan jag känna att varför har inte dom samma lag som vi? Är det inte landets uppgift att skaffa tex skolplikt? Vad kan vi i Sverige göra när dom större personerna i landet inte gör nåt alls? Sverige skänker miljonlopp till olika länder för olika saker. Och ändå har vi 18000 stycken HÄÄÄÄÄÄÄR som är utan hem och utan mat. Utan torra kläder...18000 tycken som "vi inte kan hjälpa" Nej jag måste sluta nu annars blir det här det längsta inlägget någonsin :)

Kommentarer
Skrivet av: Angel

ja insider är jättebra program :) aschberg är grymt bra.



ja vi måste hjälpa dom i vårat egna land.'

Julen är en hemsk tid för många som inte har pengar eller någon att fira jul med :(Alla ska få fira jul kunna äta sig mätta ha ett hem tak över huvudet.

Bra inlägg!

2008-12-19 | 10:24:11
URL: http://wwwgullegumman.blogg.se/

Säg din mening :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Var hittar jag dig ? ;


Kommentar:


Trackback