Kompisar på skoj...

Hur vet man att man är vänner på riktigt? Hur vet man att man inte blir utnyttjad? Om man skaffar barn, är det andras uppgift att ta hand om barnet då? Om man är en ensamstående mamma och inte har nån barnvakt, är det då andras skyldighet att ta barnet när mamman säger det? Om man har cancer och har det jätte tufft och inte orkar typ ett skit, är man en bra vän om man kräver hjälp saker då? Om man är sjuk och inte kan eller orkar vara barnvakt, har man rätt att avboka då? Har mamman eller pappan rätt att bli förbannad då? Om man skaffar ett kvälls jobb(UTAN ATT FIXA BARNVAKT FÖRST) har man då rätt att ta förgivet att folk ska ställa upp? Jag blir så jävla förbannad på sånna människor. Har man skaffa barn till världen så ska man FAAN ta hand om dom också.. Man har inte rätt att kräva att nån annan ska ställa upp och hämta och lämna barnet hos pappan några mil bort. Man får komma överens med pappan eller så får man sätta sig på bussen. Nej då är man för lat för det.... Jag vet att (??? )bara utnyttjar dig och det är så jävla fel. Medans du kämpar med din sjukdom så sitter hon hemma och smider nya planer på hur hon ska kunna utnyttja dig mer och mer.. JAG HATAR DIG (??????) Åter igen så vill jag bara säga: MAN SKAFFAR  INTE BARN OM MAN INTE KAN TA HAND OM DOM !!!!!!!!!!!!!!!!!


Jag är själv ensamstående mamma och jag VET hur jobbigt och svårt det kan vara. Och jag vet att man kan behöva hjälp men det är skillnad på att be om hjälp och KRÄVA hjälp.. Kommer säkert få många hat kommentarer nu men det får jag väl då.... Om ni bara visste hur denna månniska beter sig så tror jag nog att ni skulle hålla med mig..

Kommentarer

Säg din mening :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Var hittar jag dig ? ;


Kommentar:


Trackback