När ska detta sluta??

Åter igen har Kevins fröken skrivit om Kevin i hans kontaktbok, om hur dåligt han sköter sig. Alltid lika kul att höra, typ INTE :( Jag förstår inte hur det kommer sig. Vi pratar jätte mycket med honom hemma och det känns som om han förstår vad vi säger till honom. Men ändå så funkar det inte när han kommer till skolan. Så himla tråkigt. Jag är så less på att dels höra om sakerna och dels behöva vara arg på Kevin. För det måste jag ju mer eller mindre bli varje dag :( Igår hade det handlat om att han stör barnen när dom sitter på toaletten.. Hallå liksom.. Blir ett jävla liv på honom här hemma om han sitter på toa, inte har låst och jag råkar komma in.. Varför kan han inte förstå att dom andra inte heller vill bli störda? I skolan har dom en skylt som det står upptaget och ledigt på. Visserligen så måste ALLA komma ihåg att vända tillbaka till ledigt när dom är klara på toa. Men om Kevin är osäker på om någon sitter där inne eller om någon bara glömt vända på skylten så har jag sagt att han kan knacka.. Eller så kan han fråga lite försiktigt om det är någon som sitter där inne.. Om det då gör det och personen inte svarar så har ju Kevin iaf gjort vad han kan. Jag pratade med fröken nu på morgonen och sa att hon måste ta upp sånt också.. Inte bara söka felet hos Kevin liksom. ALLA måste komma ihåg att vända tillbaka skylten för att det ska funka.. Och om man får en knackning så är det inte så farligt att ropa: Upptaget eller jag sitter här eller va fan som helst.. Men så länge inte Kevin försöker få veta om någon sitter där så ska han inte slita upp dörren när nån liten unge sitter och bajsar :( En annan sak som hon skrev om va att Kevin har väldigt svårt med en av klassrummets regler,  nämligen "jag sköter mig själv".. Han ska alltid lägga sig i vad andra säger och gör. Fast det är frökens uppgift att hålla reda på barnen så försöker Kevin ta över. Han ska hela tiden hålla koll på vad hans kamrater gör på rasten, i klasserummet och utanför.. Och när någon säger till fröken om att Kevin gör nåt fel då blir Kevin skit arg :( Han har jätte svårt att vända på saker och ting.. Tex när han retade en pojke för tjockis.. Då sa jag: Tänk om någon skulle reta dig för tjockis eller någon du känner och tycker om.. Då sa han att han skulle bli jätte ledsen och arg.. Då sa jag: ja men förstår du inte då att den här pojken blir det när du säger så till honom? Men det va ju inte samma sak :/ Eller ett annat exempel: När han skrikit nåt fult ord.. Och jag frågar honom: Är det okej att säga så där? Nej svarar han.. Men varför är det okej för dig då? Inget svar.. Eller när vi ändå håller på så kan jag ju dra ett ex till.. Det finns en tjej i hans klass som tyckte om Kevin förut och när jag sa att hon är väl söt så svarade Kevin: Nej fy fan va äckligt, hon kommer ju från ett annat land. Men då sa jag att hon är född här, det är bara hennes mamma och pappa som kommer från ett annat land.. Nej det va äckligt.. Men att hans pappa kommer från ett annat land det va inte samma sak. Kevin sa: ja men min pappa kommer från Iran och jag är född här.. Kunde liksom inte se likheten alls.. Ska det va så svårt att lyssna på fröken, sköta sig själv och vara snäll? Vill att min lilla kille ska vara nån som alla tycker bra om. Känns inte alls kul när andra föräldrar skriver till skolan och mer eller mindre klagar på Kevin :( När han skulle ha sitt kalas för klassen i söndags så va jag lite rädd att ingen skulle vilja komma eftersom han inte är nå snäll mot dom.. Men alla utom tre kom.. Men ändå så va jag lite rädd och orolig.. Fick även höra att en pappa hade berättat för en annan mamma varför Kevin va ett år äldre och varför han hade gått om "mini 1:an". Det va ju minsann för att Kevin va så otroligt dum och bråkig.. Jag vart skit ledsen.. Ledsen över att det INTE är sant, att det INTE va anledningen och att en vuxen kan stå och säga sånna saker.. Fy fan :( Han har ingen rätt att stå och prata om någon person på det sättet.. Han ska först ta reda på fakta. Men det spelar egetligen ingen roll. Han ska ändå inte prata om andra barn på det sättet. Han kan ta sig i kragen och förstå att hans barn inte är guds bästa.. Hans barn kan va riktigt elaka och det "ser" inte han.. Hans barn är ju änglar, gör aldrig fel.. Hur gärna jag än vill säga att min Kevin aldrig gör fel så kan jag inte göra det. Man måste se problemen och inte blunda för dom.. Hur ska hans barn någonsin lära sig rätt och fel om dom har en pappa som lägger sig i och löser konflikterna med att säga att det va det andra barnets fel HELA TIDEN?!?


Gode gud, va med Kevin.. Få honom att stanna upp och tänka om... <3

Kommentarer
Skrivet av: eleonor

herre gud kan dom inte förstå att mamman eller pappan kan bli lessna och arga på sånt.

vet du vänta till han börjar 3an då blir de bättre pojkar kan va så rickard va också så men dom mognar.

kram

2009-12-02 | 16:59:46

Säg din mening :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Var hittar jag dig ? ;


Kommentar:


Trackback