Även när man är ledsen kan man bli glad :)

Har precis läst några rader som verkligen fick mig på bra humör :) Tack snälla ANNA och MATTIAS för era ord. Dom värmer så otroligt mycket. Till Mattias vill bara säga: Nu kommer jag verkligen ihåg varför jag valde just dig som dop präst till Kevin :) Jag pratade mycket med dig på den tiden och du fick mig alltid att må bättre :) Tack så jätte mycket.. 

Det är ingen hemlighet att Kevin har det riktigt kämpigt i skolan och att jag och hans fröken har svårt att prata med varandra. Ibland på kvällarna så är jag helt slut. Försöker hjälpa Kevin med allt men ibland känns det som att det inte räcker. Många gånger vet jag inte vad jag ska säga eller göra för att det ska bli så bra som möjligt för hans skull. Min kärlek för honom är så otroligt stor och allt jag vill är att han ska ha det bra, att han ska vara lycklig ♥ Ibland kan jag sitta vid hans sängkant och bara titta på honom när han sover. Då är mina känslor blandade. En del av mig ler för att han är så underbart vacker och för att jag är så lycklig över att ha en sån fin son. Hur tacksam jag är för att just jag fick bli hans mamma. Sen finns det en annan del också. Och den får mig att gråta :( Då tänker jag på hur jobbigt det måste vara för honom ibland. Speciellt när det inte går bra i skolan. Och han inte kan förklara vad det är som går så fel. Tänker på hur dåligt han måste må varje gång han blir så arg. Varje gång fröken säger till honom eller när vi gör det här hemma.. Han måste ju känna sig misslyckad. Han säger ofta: Förlåt mamma, förlåt att jag gjorde dig ledsen.. Och det gör så ont.. Kevin får ofta höra från mig att jag ALLTID kommer att vara stolt över honom. Varje morgon säger jag till Kevin: Ha det så bra i skolan hjärtat mitt, lyssna på fröken och va snäll mot henne och dina kamrater. Han svarar: Ja det ska jag mamma.. Men.. Ändå så är det nåt som händer nästan varje dag :( Jag är så trött på det. Så trött på att det alltid är Kevin :( Man måste säga till honom hela tiden. Och ändå lyssnar han inte. Jag har kontaktat några personer ang Kevin. Dom ska sätta igång en stor utredning för att kolla om Kevin har ADHD. Personligen så tror jag att han har det. Jag läste på en sida som jag fick tips om när jag ringde om Kevin www.sjalvhjalppavagen.se och där läste jag om just ADHD.. Det va som att sitta och läsa om Kevin.. Det va så likt. Och där fick jag även svar på varför han beter sig på ett visst sätt och varför han inte lyssnar när vi säger nåt till honom. Han skiter inte i vad jag säger (vilket jag trott många gånger) och det är inte att han inte lyssnar ordentligt, utan mer att det inte "fastnar".. Han kommer inte ihåg och kan därför inte slutföra saken.. Läste mycket om ilska hos dom med ADHD.. Va precis som Kevin.. Jag tror att han har det och då måste han få hjälp. Jag har länge trott att det är nånting som inte är som det ska.. Låter värre än va jag menar.. Men redan på dagis va han "jobbig" och va ofta arg och slogs eller knuffades.. Och det är ju inte för att vara elak utan för att han inte vet hur han ska ta kontakt tex..  Iaf så ska dom utreda Kevin och det känns jätte bra. På ett sätt så önskar jag att han hade det.. För då får jag äntligen veta vad som är fel och då kan vi hjälpa honom på rätt sätt.. Nej nu ska jag sova.. Kevin har lov från skolan och jag är ledig så det betyder: SOVMORGON :) Ska bli jätte skönt.. Godnatt och sov med änglarna :)

Kommentarer

Säg din mening :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Var hittar jag dig ? ;


Kommentar:


Trackback