Tre år, jobbarkväll, oro och så lite tango ;)

Tre år:

Igår va det 3 år sen som jag slutade röka. Stort grattis till mig :) Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv. Trodde aldrig att jag skulle klara av att sluta. Synd bara att man fortfarande är röksugen VARJE DAG :( Jätte jobbigt, men för varje dag som jag klarar av att inte ta en cigg gör mig stolt och glad. Jag kommer ihåg när jag rökte min sista cigg. Rökte tills det inte fanns nånting kvar på ciggen och ändå så fortsatte jag att röka hahaha.. Ville inte slänga den ;) Men nu sitter jag här tre år senare och njuter av mitt rökfria liv :D

Jobbarkväll:

Det va jobb igår igen. Det gick bra men jag va jäkligt trött. Hade inte sovit så bra på natten och hade huvudvärk (igen). Det va rätt lugnt igår. Finns ju dagar då allt är upp och ner på avdelningen. Och då är det inte roligt att jobba :/ När jag slutade så hade det äntligen slutat regna också. Fan det bara öste ner hela sendagen/kvällen..

Oro:

Igår va jag till Nettan. Hon bjöd på lunch och vid tolv gick vi och kollade på min nya lägenhet. Spännande så tusan. Hade ju inte sett den tidigare. Den va helt okej men jag kommer att få göra om en massa. Måla i alla rum tex. Men det går ju fort och smidigt. Tyvärr så får jag det ju inte genom Uppsalahem. Det är renoverings stopp.. Dom ska nämligen göra en stor stamrenovering och tills dess är det stopp. Jätte synd för allt i min lägenhet är från 1985. Då hade jag fått bytta ALLT. Men man kan inte få allting ;) Iaf så stod jag där och pratade med paret som bodde där nu. Dom berättade att det vart en familj där före mig och tittat. Och dom hade också skrivit kontrakt på den. Jag vart skit nojjig och Nettan tyckte att jag skulle ringa Uppsalahem och kolla så det inte blir nåt strul. Pratade med en i kundtjänst och va hon kunde se så stämde det som tanten berättat. HUr fan kan det bli så? HUr kan dom skriva kontrakt med två olika familjer? Helt sjukt för fan.. Hon kunde inte förklara hur detta hade kunnat hända, men sa att nån chef skulle ringa mig senast klockan 3 och förklara bättre. Hon kunde även se att den andra familjen stod före mig i kön också.. Snacka om att jag blev orolig.. så glad som jag vart för denna lägenhet. Jag som sagt upp min lägenhet, sagt upp skola och fritids, sökt nytt, börjat packa.. Iaf så ringde dom halv sex och sa att jag inte behövde oroa mig. Det stämde att familjen skrivit kontrakt före mig men dom hade dragit sig ur och då gick turen till mig. Fy fan vilken lättnad. Vet itne vad jag hade gjort om jag inte fick den. Då hade dom fort som fan fått skaffa en annan till mig. Hade inte gett mig.. Men nu slutade det ju gått som tur va..

Tango:

Inte dansar jag tango heller :p


Kommentarer
Skrivet av: karin.laven

hej tänkte bara kolla lite vad du har skrivit.ha det så bra hälsa kevin från mormor... ps hälsa min son me..kram mamma

2010-08-25 | 22:01:39

Säg din mening :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Var hittar jag dig ? ;


Kommentar:


Trackback