Ett sista farväl :(

Idag va det som sagt dags för pappas begravning. Det gick bra men det va otroligt tungt. Många hade samlats för att ta avsked av honom. Många som jag träffat och som jag t.o.m växt upp med och vissa va helt okända för mig. Det va en tung dag för Inga-Rose, pappas fru.. Men det gick bra och det kändes skönt när det va över. Vid fikat va det många som ville säga några ord.. Jag va en av dom.. Med darrande ben och ett dunkande hjärta gick jag fram till mikrofonen.. Trodde inte att jag skulle klara det.. Men det kändes så otroligt bra när jag gick därifrån. Jag va så nöjd över mig själv. Många kom fram till mig efteråt och tackade och sa att jag hade skrivit så fint.. En farbror, okänd för mig, kom fram och sa: Sluta aldrig att skriva Maria.. Dom orden gick rakt in i mitt hjärta.. Precis så har pappa alltid sagt till mig.. Sluta aldrig att skriva... Det kanske inte märks så mycket i min blogg, men när jag sätter mig ner med papper och penna.. Så kan jag skriva sånna otroliga saker.. Vet inte riktigt vart det kommer ifrån.. Men i bloggen är det som att allt står still.. Här skriver jag mest hur dagen sett ut.. Eller om det har hänt nåt speciellt.. Inga ord som fanns med i mitt "brev" idag.. Kevin missade begravningen idag.. Han vågade inte vara med. Han tyckte det kändes otäckt.. Och det måste man acceptera.. Vi ska åka till pappas grav någon dag så får Kevin lägga en blomma där istället.. Avslutar dagen med mitt "brev" till pappa och några kort från begravningen.. Bilden på blom-hjärtat är från mig och min familj

Kära Rune..

Som du redan vet och som du många gånger sagt till mig, så har jag aldrig haft svårt att skriva och formulera mig. Men detta är en av dom värsta stunderna i mitt liv. Jag vet att jag ofta sagt till dig att du betyder väldigt mycket för mig. Du har och kommer alltid att ha en mycket speciell plats i mitt hjärta. Jag har så mycket att tacka dig för. Jag trodde aldrig att mitt liv skulle bli som det har blivit. Trodde inte det fanns så mycket kvar att kämpa för. Jag va bara en liten flicka när jag kom till er och allt bara förändrades. Det va som att vända på en hand. Natt blev helt plötsligt dag och jag kände att jag kunde andas igen. Jag har alltid tänkt på dig och Inga-rose som "Ljuset" i mitt liv. Det är precis vad ni är. Ni tog hand om mig, kramade mig och fick mig att tro på att jag va värdefull. Att jag va lika mycket värd som alla andra. Det är jag förevigt tacksam för. Allt va så varmt och så kärleksfullt. När jag fick veta vad som hänt dig ,endast en timme efter att vi träffats, så blev allt bara tomt och tyst... Jag har alltid sett dig som stark och som alltid vetat vad han ska säga och göra. Som alltid funnits där och alltid haft svar på alla mina frågor. Som gett och som sällan tagit. Du finns i mina tankar och där har du mer eller mindre alltid funnits. Vi har upplevt mycket tillsammans, både roliga och tråkiga saker. Men det roliga minns jag så mycket starkare. Jag har vart noga med att berätta för dig hur jag könner. Jag är så glad för det. Hade gjort så ont om jag förlorat dig utan att du fått veta.. Har även tackat dig flera gånger och ett tack betyder så mycket. Det är viktigt att man passar på innan det är försent. Jag har länge undrat om du någonsin har kunnat förstått mina ord. Om du verkligen har förstått hur stark min kärlek för dig är. Jag hoppas verkligen det. Det finns inget speciellt sett att tacka nån på. Finns inga speciella ord som man måste använda sig av. Det här är mitt sätt att tacka dig Rune... Jag har valt att blanda mina ord med några översatta rader från min favorit sång.


Tack för alla gånger som du stått vid min sida..Alla sanningar som du fått mig att se.. All glädje du gett mig och mitt liv.. Alla fel som du rättade.. Alla drömmar som blev verklighet.. All den kärlek jag fann i dig.. Du är den som såg rakt igenom mig, igenom allt. Du var min styrka när jag var svag. Du va min röst när jag själv inte kunde prata. Du såg det bästa i mig. Du gav mig tro för att du trodde på mig. Jag tappade min tro men du gav mig den tillbaka. Du sa att jag kunde uppnå allt jag ville. Jag är tacksam för varje dag jag fick med dig. Jag har alltid vart så glad och lycklig för Robert och Martinas skull som haft dig som pappa. För dina barnbarns skull som haft en Farfar och Morfar och för Inga-rose skull som haft en underbar make.. Kontaktbarn har kommit och gått hos er och jag är säker på att ni gett alla nåt speciellt.. Att jag sett dig som min pappa är ingen hemlighet. Jag avslutar med att vända mig till dina barn och säga: Tack för att jag fick låna just er pappa <3




              


              


              




Kommentarer
Skrivet av: eleonor

gud vad du är stark kram

2010-01-29 | 07:27:17
Skrivet av: anna

Otroligt fint tal. Du är verkligen jätteduktig. Jag är säker på att Rune log och kände sig stolt i sin himmel./Kram anna

2010-01-29 | 09:09:21
Skrivet av: Sara

Jätte fint skrivet Maria!

2010-01-29 | 13:14:57
Skrivet av: MammaBulln

vackert gumman, otroligt vackert.. <3

2010-02-03 | 20:21:41
URL: http://fruplahn.blogg.se/

Säg din mening :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Var hittar jag dig ? ;


Kommentar:


Trackback