Ledig helg = Jobba :/

Japp.. I helgen är jag egentligen ledig.. Men chefen frågade om jag kunde jobba extra.. Hon va desperat.. Sa till henne att då får hon inbeordra mig. Jobbar inte extra på en ledig helg för att det är roligt.. Man är ju bara ledig varannan helg så.. Chefen sa iaf JA så då blir det en jobbarhelg.. Jobbar kväll i morgon och dag på söndag.. Det ger väldigt mycket pengar om man är beordrad. Och det tackar man ju inte nej till ;) Fast det hade ändå vart skönt att vara ledig också :) Kevin och Ludde ska vara hemma med min lillebror Daniel. Han är en ängel som ställer upp <3 Ska köpa hem massa gott som dom kan mumsa på. Det är dom värda :) Innan jag börjar jobba i morgon så ska jag och Kevin åka och hälsa på hans pappa.. Som Kevin har längtat.. Dom har inte träffats på 1 år av olika anledningar som jag inte behöver skriva ut här.. Kevin är iaf överlycklig över detta.. Och när vi är klara med den träffen så sticker jag till jobbet och Kevin åker hem med Daniel.. Jobbar i kväll också.. Hoppas det blir en lugn kväll..



Ringa lite samtal :)

Kommentarer
Skrivet av: Gunsan

Hej Maria.

Tänkte bara tala om för dig så att du vet till nästa gång att om du går in o jobbar på helg som är ledig enligt schema så är det kvalificerad övertid vare sig du blir beordrad eller icke enligt kollektivavtalet, kan vara bra att veta:)

2010-03-05 | 09:01:49
URL: http://www.metrobloggen.se/kardiomyopati

Säg din mening :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Var hittar jag dig ? ;


Kommentar:


Trackback