Läxläsning: Not so funny :/

Ibland känns det som att man måste vara lärare för att klarar av att hjälpa Kevin med läxorna. Jätte svårt att förklara för honom när jag själv inte förstår :/ Skulle va skönt om jag visste nåt bra knep hur jag lär honom på rätt sätt. Ibland brukar jag tänka på dom föräldrar som har läs och skriv svårigheter. Måste vara jätte jobbigt för både föräldrarna och barnen :( Jag hoppas verkligen att finns hjälp att få genom skolan då. Inte så kul om barnet lär sig fel för att mamma eller pappa inte kan läsa eller stava :/ När jag va liten och gick i skolan så fanns det ingen sån hjälp iaf. Känner många som hade behövt den hjälpen :/ Idag va det matte och skrivning som gjordes. I morgon blir det läsning :) Kevin har blivit såååå jäkla duktig på att läsa :) Han har ALDRIG vart dålig men man både ser och hör framstegen :) Han gör stora framsteg överhuvudtaget. Det säger hans fröken också. Jag är så glad över att vi flyttade och bytte skola. Jag ser hur mycket gladare och lyckligare Kevin är och det värmer gott i mitt hjärta :) Nu ska jag kolla på tv innan jag går ut en liten sväng med Ludde :)

Kommentarer

Säg din mening :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Var hittar jag dig ? ;


Kommentar:


Trackback