En helt vanlig tisdag

Vaknade med huvudvärk, vilket inte är det roligaste :/ Men med alvedon kan man lösa det mesta. Tog med mig Ludde på en skönt promenad. Lämnade in ett paket som skulle skickas tillbaka. Fan va dum man är som går på allt skit dom gör reklam om :( Hade verkligen längtat efter denna produkt men den va verkligen SKIT DÅLIG.. Så tillbaks med den.. Har inte gjort så mycket mer idag. Plockat lite här hemma.. Finns alltid nåt att göra om man vill :)

Igår hade jag en sån otrolig längtan till mitt jobb. Har vart sjukskriven i 8 månader nu och det börjar blir riktigt tråkigt :( Längtar tillbaka som sjutton. Till mina arbetskamrater och mina brukare.. Gillar verkligen mitt jobb. Får väl se vad som händer sen.. Dels med min sjukskrivning men också med mitt jobb. Dom ska ju lägga ner i mars nästa år. Har ingen aning om vart vi hamnar.. Att gå arbetslös är ju inget som lockar precis :/ Många som är drabbade och jag hoppas och ber om en bra lösning för alla inblandade..

Höstlovet har tillbringats i Söderfors hos älsklingen <3 Har varit jätte skönt men lite lång tråkigt. Anders har ju jobbat så jag och Kevin har fått hitta på saker själva. Vi har dels bakat bullar och jätte goda choklad muffins. Kom hem i fredags. Då åkte vi förbi Sanna och hennes fina familj en snabbis. Hon skulle kolla i Kevins jultidningar innan det va dags att skicka in dom.. Efter det åkte vi en snabbis till moster Gerd då hennes granne skulle kolla.. Nu har alla kollat och beställt och allt är inskickat.. Gick bra även detta år :) Han är så duktig min son ;)

Och i lördags åkte vi hem till min kusin Linda för att fira henne då hon fyller år snart. Firade även hennes bror som fyllde förra veckan. Ett kalas för två :) Efter det bar det iväg till moster Gerd och hennes man som bjöd på middag.. Satan så gott det va.. Det blev även efterrätt.. CHOKLADPUDDING.. Mmm smaskens.. Kevin ville sova hos mormor och visst fick han det.. Barnlediga åkte jag och min underbara fästman hem och kollade på film..

Söndagen bestod utav städning. Dels för att det behövdes men även för att UNT skulle komma.. Dom va här igår och för att skriva ommin brors tragiska öde.. Har skivit om det tidigare här i bloggen. Han har fått gå i särskola i hela sitt liv UTAN ANLEDNING :( Sånu när beslutet från skolinspektionen har kommit, som gav Daniel rätt på ALLT i anmälan, så vill UNT skriva om det.. Bra att det kommer ut.. Jävla nötter som förstört sååå mycket <3 När städningen va klar så kom Jaana och Bjarne över på fika.. Alltid lika kul :) Men nästa gång vill jag allt komma hem till dom och se hur dom bor ;)

När vi satt och skulle precis fika så ringde mamma. Kevin hade ramlat och gjort illa ena armen. Mamma va rädd att han hade brytit armen. Låg på parkeringen och kom inte upp.. Och varje gång mamma skulle hjälpa honom upp så skrek han bara.. Anders åkte dit men det lät nog värre än det va. Han kunde röra på fingrarna och även vicka handen fram och tillbaka.. Va inte röd och svullen och fick sig ett blåmärke.. Mammas plutt :( En ordentlig stukning sa doktorn. Han tyckte att Kevin skulle vila mycket och ta det lugnt med handen. Så igår och idag har han vart hemma från skolan men ska dit i morgon.. Får göra så mycket han kan eftersom han har ont. Men jag anser att det är bättre att han går dit och gör så gott han kan ist för att bara vara hemma.. Missar så mycket.. Ska ju vara ledig i 2 veckor sen när vi åker till Egypten.. Fan va jag längtar dit ;)

Ja, igår kom alltså UNT hit.. Det gick jätte bra. Daniel va duktig och svarade på alla frågor.. Så stolt över honom.. Jag vet hur jobbigt det är för honom <3 Dom skulle höra av sig ang en fotograf som skulle komma och ta lite bilder.. Får sen när det kommer i tidningen.. Om en 14 dar skulle jag tro.. Känns underbart att beslutet har kommit och att Daniel fick rätt.. Jag grät av lycka när jag läste det.. Min fina älskade lillebror <3 Jag hoppas han kan lägga det här bakom sig och bara se framåt.. Men det är svårt :(



Kommentarer

Säg din mening :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Var hittar jag dig ? ;


Kommentar:


Trackback